Scott Snyder Açıkladı: Duke Thomas, Robinlerden daha mı iyi? Neden hiç Damian Wayne'i hikayelerine sokmuyor?


Scott Snyder'ı sever misiniz bilmiyorum ama büyük bir ihtimalle kendisini seven kısımdasınız. Kendisi 2011 yılında DC Comics'in en çok satan dergisi Batman'in başında 51 sayıyla adını herkese ezberletip çizgi roman camiasında resmen her yazdığı altına dönüşen midas oldu. Ha, kendisini bağımsız yaptığı işler dışında pek sevmiyorum ancak yine de takip ediyorum serilerini.

All-Star Batman'in geçtiğimiz hafta çıkan ilk sayısı, ortamlara bomba gibi düşmüştü. Bizim de incelememize buradan ulaşabilirsiniz. Bilmeyenler için de belirtelim, geçtiğimiz sene çıkan We Are Robin serisinde tanışıp hayatımıza giren Duke Thomas karakterini, Batman yanına almış ve ona sarı bir kostüm vererek Duke'u eğitmeye başlamıştı. All-Star Batman #1'de de Batman, Jim Gordon kendisine "bu da yeni Robin mi?" diye sorduğunda, "Hayır, daha iyi bir şey deniyorum" demişti. Tabii ki bu cümleden sonra ortalık biraz karıştı. Birçok kişide "Ne alaka ya?", "Duke dünkü bebe değil mi, koca Dick'lerin, Jason'ların pabucunu nasıl dama atıyorsun Scott?" soruları oluştu.

Bir de buna ek olarak Scott Snyder'ın yazdığı Batman serilerinde hemen hemen hiçbir zaman Batman'in oğlu Damian'ı görmüyoruz. Belki Damian'ı sevmeyen birisiyseniz, Snyder bu yüzden de tercihlerinizin arasında önde gelebilir. Ancak Snyder'ın neden Damian yazmadığı da merak konusuydu. Snyder, iki meseleyi de dün akşam Twitter hesabı üzerinden uzun uzun açıkladı. İnsanların sorularını cevapladı. Biz de buraya çevirip toparladık. Snyder'ın Twitter hesabına ulaşmak için de buraya tıklayabilirsiniz.

Takipçi: All-Star Batman'i gerçekten sevdim ama bu "robin nefreti" neden? Bruce ve Damian kavga falan mı etti?

Snyder: Bir dakika, ne robin nefreti? Anlamadım.

Takipçi: Bruce, Duke'un Robin'den daha iyi olduğunu ve Robin'e ihtiyacı olmadığını söyledi :/ Sanırım nefret değil de sevmeme sadece.

Snyder: Hey, hey, Bruce orada eski yaklaşımından daha iyi bir yaklaşım denediğini söylüyor, Duke'un robinlerden daha iyi olduğunu değil. Duke zaten We Are Robin serisinde bir Robindi. Bruce, yaşadığı hikayeler boyunca ihtiyacı olanın bir yardımcı değil, bir müttefik olduğunu fark etti. Bu yüzden Duke'u yardımcısı olarak değil, kendi başına bir kahraman olması için eğitiyor. Tıpkı daha önce Robinlerin kendi başlarına çalışma zamanları gelene kadar aldıkları eğitim gibi. Yani demeye çalışıyor ki, düşünce yapımı değiştirdim, yanımda tam bir kahraman olmalı. Damian, Tim, Dick ve diğerleri onu gururlandırmıştı. Eğitim programını, yanında savaşmak için hazırladığı birisinden çok o kişinin kendi kimliğini bulması üzerine kurmaya başlıyor. Batman yazarları olarak, Batman'in yeni bir robinden çok (ki o da Teen Titans dergisinde gururla bu ismi taşıyor), yeni bir kahraman jenerasyonu yaratmaya başlamasının daha uygun olacağını düşündük. Bu biraz daha mantıklı geldi mi?

Takipçi: Yani, Batman, Duke'un daha iyi bir deneme olduğunu söylediğinde çok hayranı kızdırdın.

Snyder: Hiç tahmin etmemiştim! Niyetim bu değildi. Bruce, programın daha iyi bir deneme olacağını söylüyordu.


Snyder: Bir şey daha var. Damian'ı neden öykülerimize dahil etmediğim konusunda çokça soru alıyorum. Açıklığa kavuşturayım. Damian'ı üç sebepten dolayı yazmıyorum,
1. Batman and Robin dergisi tamamen onunla ilgili, o da Pete ve Pat'in, duygusal olarak iyice odaklanabildikleri bir seriydi. Ve mükemmel iş çıkardılar. Yani benim de aynısını yapmam olmazdı sanırım. Ve editörler de Batman dergisinde, şu anda olduğu gibi tamamen solo Batman macerası istiyorlardı.
2. Damian'ı okumayı seviyorum. Bazı favori öykülerim bile Damian'lı olanlar. Ama kişisel sebeplerden ötürü Damian yazarken sıkıntı yaşıyorum. Yazdığınız zaman kendinizi kitaba veriyorsunuz, korkularınızı vs. Ve benim oğlum da Damian'ın yaşında. Onun benim yanımdayken zarar görmesini düşünmek, sıkıntı yaşatan bir şey. Beni oldukça üzüyor ve Batman'e dahil etmeme engel oluyor. Böyle olunca da hikaye dağılıyor. Death of the Family'nin sonunda Batman'in koşup ilk kucakladığı kişi Damian'dı mesela. O sahnedeki gibi durum. Damian 10 yaşında, oğlumsa 9. Bu yüzden de yaşından dolayı Damain'a karşı biraz fazla korumacı davranıyorum ve yazmaktan kaçınıyorum. Genelde kötü durumdaki çocukları, kendi yarattığım dergilerde, genelde kendimi korkutmak için kullanıyorum. Ama bunu her zaman oğlunu izleyen bir babanın gözüyle yazmak benim için çok zor.

Peter Tomasi ve Patrick Gleason'ın Batman and Robin'i, Grant'ın, Son of Bats'i, B&R'si ve Incorporated'ı favorilerimden. Ama 1, Damian genelde diğer kitaplarda olduğu için ve solo Batman serisi istendiğinden yazmadım, 2. Aynı yaşta bir çocuk sahibi olan bir baba olduğum için fazla yumuşağım. (Biliyorum şimdi 13 yaşında Damian ama olsun) ve 3, benim Batman yazdığım zamanın çoğunda Damian ölüydü... :)

Umarım biraz açıklayabilmişimdir. Hiçbir karakter diğerinden üstün değil. Bruce, programını kast ediyordu orada.

Takipçi: Yani Superman yazacak olursan, aynı hisler Jon için de mi olacak?

Snyder: Evet. Peter Tomasi ile bu konuyu çok konuştuk. O da benimle aynı histe. Eğer onun gibi yazabilecek olsaydım, tamamen ilişkilerine odaklanırdım ben de tıpkı Batman and Robin'de Tomasi'nin yaptığı gibi.

Sanırım Damian büyüdüğünde onu daha rahat yazabilirim. On yaş çok küçük. Benim oğlum hala peluş hayvanlarla uyuyor. Birisinin ona vurduğunu, canını yaktığını, küçük bedenine zarar verdiğini düşünmek başımı döndürüyor.

******

Damian Teen Titans serisinde DC Universe Rebirth sayısından itibaren 13 yaşına girdi artık. Öte yandan Snyder, Death of the Family serisinde de kendi ailesini düşünerek seriyi yazdığını belirtmişti.

Siz ne düşünüyorsunuz Snyder'ın Damian hakkındaki düşünceleri için?

Not: Eğer Batman ve oğlu arasında duygusal bir ilişki nasıl yazılır merak ediyorsanız hemen bugün Batman and Robin #18'i okuyun!

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget