TARİHİN EN BÜYÜK GLADYATÖR SAVAŞI!


Batman v Superman şimdiye kadarki en iyi çizgi roman uyarlaması olmayı kıl payı kaçıran talihsiz bir film!

Küçükken Doğan Egmont’tan çıkan Batman & Superman kitaplarını okurdum. Yalnız hep bu ikilinin yanyana değil de karşı karşıya geldiklerinde ne olacağı merak ederdim. Her ne kadar lisede kült The Dark Knight Returns'ü okusam da ben bunu beyaz perdede görmek istiyordum. Yani ben bu filmi 2 yıldır değil, uzun zamandan beri bekliyorum aslında.

Tartışmalı Man of Steel sonrası DC’nin sinemada artık kendi evrenini kurması kesinleşmişti. Ve bu, rüştünü bugüne kadar en zor uyarlamalarda (300, Watchmen) ispatlayan Snyder’ın rehberliğinde olacaktı. Çünkü Warner Bros. çoğu insanın aksine Snyder’ın vizyonunun farkındaydı. Sahi iki katastrofik güç çarpışınca sonucunun ne olacağını düşünüyordunuz ki? Ya da Superman Zod’u öldürme fedakarlığında bulunmayıp ne yapacaktı? Şahsen Man of Steel benim için ezber bozan harika bir orijin hikayesiydi!

Yine de Snyder dik kafalı bir yönetmen olmadı hiçbir zaman. Haklı olsa bile Batman v Superman‘i, Man of Steel‘in külleri üzerine inşa etmeye karar verdi. Yalnız, zeki bir adam olan Ben Affleck bunun sadece David Goyer’le yapılamayacağını biliyordu. Bu yüzden senarist dostu Chris Terrio’nun filmi baştan yazması istedi. Hatta kendisi de ufak dokunuşlarda bulundu. Çünkü Affleck’e göre Snyder’ın vizyonu tamamdı, ama senaryoda sıkıntılar vardı. Ve ortaya iki yıllık beklemeye değen bir film çıktı!

Öncelikle şunu söylemeliyim ki: Ben Affleck şimdiye kadarki en iyi Batman! Affleck’i ilk günden beri savunduğum için çok mutluyum. Klası ve karizması onu bu rol için mükemmel bir tercih yapıyor! Yılların etkisiyle artık uç noktalara giden bir Batman yıllardır görmek istediğim bir şeydi zaten. Filmde Batman’in aksiyon sahneleri ise tek kelimeyle harika! Batman’in markası haline gelmiş bütün aletlerini kullanmasını geçtim dövüş koreografileri de muazzam! Özellikle Batman’in Martha Kent’i kurtardığı sahneyi kesinlikle izlemeniz lazım! Snyder’ın dövüş koreografı Guillermo Grispo yine çok iyi bir iş çıkarmış ve söz verdiği gibi bizi Nolan’ın The Dark Knight üçlemesinde hasret kaldığımız bir şeyden kurtarmış!

Övgüyü hak eden bir diğer isim de güzeller güzeli Gal Gadot! Bu kadın özellikle finaldeki performansıyla şovu çaldı! Gadot fantazilerimize uygun olmasa da Nolan gerçekçiliğine uygun bir Wonder Woman olmuş! Henry Cavill'in ise o ideal Superman'i göstermesi için hala vakit var. Çünkü Man of Steel'de Superman'in doğuşunu görmüştük, şimdi ise toplum tarafından henüz kabul edilemeyen bir Superman görüyoruz. Filmin çirkin olmayan kötüsü Jesse Eisenberg'den ise nefret ettim! Snyder'ın Lex Luthor’ı günümüzün genç sosyal medya CEO'ları gibi göstermesi fikrini tuttum. Ancak manik bir Lex çok sinir bozucu! Karakterin Superman kompleksini gösterirken de daha açık olunmalıydı. Filmde Lex sürekli konuşuyor ama bir türlü şunu diyemiyor: ''Senden nefret ediyorum ve herkesin senden nefret etmesini istiyorum!''


Batman v Superman kesinlikle Snyder'ın şimdiye kadarki en iyi görsel işi! Bu adamın filmde sevdiği çizgi roman panellerini alıp bire bir kullanmadaki ustalığını çok seviyorum! Gerçi filmin her sahnesinde adeta bir tabloya bakıyormuşum hissine kapıldım. Bunda da Snyder'ın yıllardır çalıştığı görüntü yönetmeni Larry Fong’un hakkını yememek lazım. Batman ve Superman arasındaki savaş çizgi romandakini her şekilde geçti! Ama en önemlisi finalde Doomsday ile olan savaş görsel yönden harikuladeydi! Ah bir de Doomsday’i düzgün kotarsalardı...

Şimdi gelelim asıl konuya. Man of Steel sonrası Snyder'ın daha genel izleyici kitlesine hitap eden bir şey yapması bekleniyordu; ama Snyder çizgisini bozmadı. Snyder'ın bu idealist tavrını tebrik etsem de kendisinin de dediği gibi Batman v Superman fanlar için yapılmış bir film ne yazık ki. Mesela filmin akışı için kesinlikle kesilmesi gerektiğini düşündüğüm o gelecek sahnesini anlamak için Injustice'i okumanız lazım. Okumadıysanız bu sizin filmden koptuğunuz an olabilir. Zaten o ya da bu sebepten ötürü insanlar filmi yerin dibine sokuyorlar şu günlerde. Kritikler medyada art niyetli bir karalama kampanyası bile başlattı.


Bana sorarsanız filmin asıl sorunu kurgu! Snyder anlaşılan montaj koltuğuyla bayağı bir cebelleşmiş. Bunda WB'un daha fazla Affleck istemesinin de payı var. Yoksa Terrio’nun senaryosunda bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Mesela, Terrio’nun Batman’in Superman karşısındaki motivasyonunu gösterme şeklini çok sevdim! Bu, Lex Luthor’un manipülasyonundan çok Batman’in doğasıyla ilgili bir şeydi. Yine insanların tuhaf bir şekilde dalga geçtiği; ama benim filmde en sevdiğim anlardan biri olan Martha sahnesi çok etkileyiciydi! Batman sözde insanlığın sonunu getirebilecek bir adamın son anında annesi için yalvardığını görüyor, Lex'in planı ortaya çıkıyor ve Bruce Wayne'in alter ego'su için kefaret zamanı geliyor! Şimdi bir başka Martha'yı kurtarmanın zamanı!

Uzun lafın kısası, Batman v Superman şimdiye kadarki en iyi çizgi roman uyarlaması olmayı kıl payı kaçıran talihsiz bir film. Warner Bros.un korktuğu gibi genel izleyiciye hitap eden bir film değil bu. Yine de Batman v Superman şimdiye kadar çizgi roman sayfalarından çıkmış en cesur, en şık hamlelerden biri! Bir DC fanının kesinlikle bayılacağı bir deneyim! En basit şekilde ifade etmem gerekirse: Eğer Man of Steel‘i sevdiyseniz bunu da seversiniz. Bakalım Justice League nasıl olacak? Çünkü Batman ekibi toplamaya başladı bile!


Yazar Puanı: 8



ULTIMATE EDİSYON YORUMU

Filmin üstünden aylar geçti, ama tartışmalar hala bitmedi. Bu edisyon kurgu sorununu biraz düzeltiyor. Ancak bu ekstra 30 dakikanın sadece 5 dakikasının gerekli olduğu kanaatindeyim. Sinema kesiminde Superman'in Batman'in radarına nasıl takıldığını görüyorduk; ama tam tersini göremiyorduk. İşte bu edisyonda bunu görüyoruz. Bu da Superman'in Batman'in arabasını durduğu geceki tavrını açıklıyor. Ayrıca Clark'ı biraz gazetecilik yaparken izlemek keyifli. Yine bu edisyonda Lex'in planı daha anlaşılıyor. Superman'in kurşunun ardını görememesi planın önemli bir parçasıymış mesela. Uykunuzu aldıysanız izleyin değilse gerek yok.

Yazar Puanı: 8,5


ankatozu.wordpress.com 

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget