DC'den Rock n Roll Tarzı, Batman Merkezli Yeni Event (Snyder & Capullo İşbirliği Demiş Miydik?)


Scott Snyder ve Greg Capullo'yu New 52 Batman dergisinden sonra bir araya getirecek DC'nin gelecek büyük projesi hakkında Snyder birazcık da olsa bir şeyler söylemiş. Biz hikayenin Batman merkezli ve "rock n roll" tarzı bir hikaye olduğunu geçmiş demeçlerden biliyorduk. Ancak mesela Snyder'e hikayenin adı sorulduğunda "Benim favori hikaye adım ama söyleyemem, Dan [Didio] beni öldürür" tarzı bir cevap vermiş Snyder. Ah keşke Didio şu işlerden elini ayağını çekse...

Neyse konuya dönelim. Snyder'in CBR'ye verdiği demeç şu şekilde;
"Greg [Capullo] bu hikayeye bizim ağır metal rock opera Batman hikayemiz diyor. Onunla yaptığımız tüm o hikayelerin üstüne büyük ve epik bir üst sınır olacak. Her şey planlandı. Burbank'e, Geoff Johns'un yanına gittim ve derinlemesine konuştuk. Hayatımda yaptığım en iyi hikaye toplantılarından biriydi. Birkaç gün oturduk ve bir şeyleri belirledik. Geoff çok yardımcı oldu."

"Her şeyden önce bunun hayranların daha önceden gördüğü gibi bir hikayeye benzemesini istemiyorum. DC eventlerini seviyorum. Çılgın ve muhteşemler ama genellikle devamlılığa çok bağlı kalıyorlar ve o zamanın öyküsü neyse, ona yakın kalıyorlar. Ben farklı bir şey yapmak istiyorum. Şu an gerçekleşen hikayeleri anlatıp, yeni materyaller oluşturup, herkese kendi kitaplarındaki hikayeleri anlatmaya devam edebilecekleri bir hikaye vermek istiyorum. Ve bunun gerçekten farklı, modern ve hepsinden öte eğlenceli hissettirmesini istiyorum. Acımasız olmasını istemiyorum. Bir şeyler hakkında  tartışan süper kahramanlar istemiyorum. Süper kahramanlar birbirleriyle savaşmayacak (ÇOK ŞÜKÜR). Büyük ve çılgın olmasını istiyorum. Dinazorları ve lazerleri aşacağım. Eğlenceli olacak."

Snyder almış gazı, almış gazı bir şeyler yazmış sanki. Adam zaten All-Star Batman'de çılgınca bir iş ortaya koyuyordu ama bayağı uçacak gibi şimdi. Benim anladığım çok bir şey yok hikayeyle ilgili. Özetlersek çılgınca, kaçık, geçmiştekilere benzemeyen, ROCK n ROLL kokan, ağır metal ama bir o kadar da opera ve Batman merkezli bir hikaye bizi bekliyor. Seri güzel de olsa kötü de olsa ses getireceği kesin. Çünkü adamın olayı şu anlatışından sonra Batman'i ejderhaya binerken falan görsem fazla şaşırmam.

Toparlamak gerekirse, umarım güzel bir seri olur. Özellikle Capullo'nun ana dergiyi çizecek olması güzel, ikilinin arasında beş yıl süren bir ortaklık mevcuttu ve güzel işler ortaya koymuşlardı. Yine bunu yaparlar diye düşünüyorum. John Romita Jr.'dan sonra Snyder'e de iyi gelecektir herhalde Capullo. Hikayenin neyle alakalı olacağıysa merak konusu. İkilinin son olarak değindiği üç tane Joker var mevzusu ve Watchmen-DC ana evren bağlantısı aklıma gereken ilk ihtimaller. Tam olarak öğrenmemiz için bir müddet bekleyeceğiz sanırım. Hadi bakalım, bekleyip görelim. Şahsen ben şimdiden heyecanlandım. Çıldırtın bizi!

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget