İnceleme: Supergirl Rebirth #1


[update title="Künye" icon="info-circle"]Yayınlandığı Tarih: 17.08.2016
İçerdiği Sayı: Supergirl Rebirth #1
Hikaye: Rebirth
Yazar: Steve Orlando
Çizer: Emanuela Lupacchino
Yayıncı: DC Comics[/update]
Rebirth özel sayılarının hepsini birer birer inceleyeceğimizi söylemiştik, şimdiye kadar çıkan bütün Rebirth #1 isimli dergileri de inceledik. En azından okura fikir vermesi açısından ne var ne yok görelim istedik. Supergirl'ün New52 sayılarını okumadım. Mahmud Asrar'ın çizdiği dönemde de Kara, kırmızı fener olduğu dönemde de, güçlerini kaybedip DEO tarafından yeniden kazanmaya çalıştığı dönemde de okumadım. Sadece genel olarak diğer dergilerden takipte kaldım. Bu yüzden çok uzun bir süre sonra bağımsız bir Supergirl sayısı okuyacağım. Yazar Steve Orlando'yu daha önce DC You döneminde çıkmaya başlayan Midnighter serisinde görmüştük, şu an da Mighty Morphin Power Rangers serisini yazıyor. Power Rangers hayranı birisi olmadığım için takibe almadığım bir seriydi. Yani genel olarak Orlando'ya karşı bir sevgim ya da husumetim yok, bize vereceklerini bu sayıda biraz da olsa göreceğiz.



[error title="Spoiler Bölgesi" icon="exclamation-circle"]  Sayıya çoktan yıkılıp gitmiş Argo şehrinde başlıyoruz. Supergirl'ün babası Zor-El, kırmızı kriptonit zehirlenmesi yaşayan Lar-on isimli bir vatandaşı, çare bulunana kadar karantinaya almak için Phantom Zone'a gönderiyor. Daha sonra dünyaya geliyoruz. DEO, Supergirl'e güçlerini kazandırmak için son çareye başvuruyorlar: Güneşe fırlatmak! Supergirl'ün mekiği güneşe giderken bir yarık geliyor ve içinden, yıllar önce Argo'da hapsedilen Lar-On çıkıyor. Bir anda ay ışığının etkisiyle bir canavara dönüşüp etrafındakilere saldırmaya başlıyor. Bu sırada güneşten güçlenerek çıkan Supergirl, derhal Dünya'ya dönerek Lar-On'u, Argo'nun yıkıldığına ikna edip, kendisine güvenmesini sağlar ve ona bir çare bulana kadar uyuturlar. Daha sonra, buradaki ailesi, Eliza ve Jeremiah Danvers'a yardım etse de, DEO başkanı Chase, "biz sana gücünü verdik, sen de istediğimiz görevleri yapacaksın. Jeremiah ile Eliza'nın çocukları olarak Kara Danvers ismini alacaksın ve bir bilim okuluna kaydolup ortama uyum sağlayacaksın. Birkaç ay önce seni bulduğumuz gibi deli gibi davranmayacaksın." diyor ve Kara kimliğine oturuyor Supergirl. Çok uzaklarda, Argo şehrinin yıkıntıları arasında bir adam dolanmakta ve kendisine şunu söylemektedir, "Sizin yok olmanıza Rao değil, ben sebep oldum Argo halkı, Zor-El olarak bunu düzelteceğim." diyor ve sayı bitiyor.[/error]


Görüş


Öncelikle şunu söylemek gerek ki ben Supergirl dizisini izlemiyorum ancak Rebirth dönemi serileri duyurulduğunda Supergirl dergisinin, diziyle çok benzer özellikler taşıyacağını söylemişlerdi. Yılların Kara Zor-El'inin de böylelikle Kara Danvers olmasını anlıyoruz. Önümüzdeki sayılarda, dizideki gibi Cat Grant'ın yanında, Daily Planet'te çalışmaya başlayacağını öğrenmiştik. Diziyi sevenler için tanıdık bir ortam oluşacağı için güzel olabilir ama Supergirl ile ilgili uzanılabilecek birçok farklı varyasyon varken, benzer bir medyumu uyarlamak ne kadar güzel olabilir pek bilemiyorum. Rebirth sayısı da bize çok bir şey vaat etmiyor. Sadece, New52'nun büyük bir kısmının yok olduğunu tahmin ediyorum. Yoksa 5 sene süren New52 dönemi, bu sayıda birkaç ay diye geçiştirilmezdi diye düşünüyorum. Argo şehrinin yıkımı da yanlış hatırlamıyorsam New52 döneminde olmuştu, o kısım da tutulmuş. Tam olarak nerelerin çıkarıldığını bilmiyoruz. Ekstra olarak sadece Supergirl'ün güçlerini yeniden kazandığını gördük. İlk sayı da seriye yeni başlayacaklar için bir başlangıç noktası olmuş. Eğer Supergirl dizisini izliyorsanız ve beğeniyorsanız, bu seri sizin için çok uygun olabilir. Ancak benim gibi New52 döneminden beri alakanız yoksa ve diziyi de izlemiyorsanız, daha ayakları yere basan, klasik Supergirl'lere benzeyen bir seri daha gelene kadar bekleyebilirsiniz.
6.5
FENA DEĞİL

Sizin sayıya verdiğiniz puan kaç?

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget