İnceleme: Detective Comics #946


[update title="Künye" icon="info-circle"]Yayınlandığı Tarih: 14.12.2016
İçerdiği Sayı: Detective Comics #946
Hikaye: The Victim Syndicate Part Four: Death Wish
Yazar: James Tynion IV
Çizer: Eddy Barrows
Yayıncı: DC Comics[/update]
Geçtiğimiz sayılarda Batman'in suçla savaşmaya başladığı zamanlardan itibaren zarar verdiği masum kurbanlar, Victim Syndicate adında bir örgüt kurarak maskeli kahramanları engellemek için harekete geçmişlerdi. Son sayıda da First Victim, Stephanie Brown'ı, "Batman'in diğer hiç kimseyi umursamadığı" düşüncesiyle doldurup Batman'e karşı kışkırtmıştı. Bu sırada Syndicate, Leslie Thompkins'in kliniğine saldırmış, Azrael'le karşı karşıya gelmişti. Stephanie ise eğitim odasında Tim Drake ile buluşmuş, bizi merakta bırakmıştı.


[error title="Spoiler Bölgesi" icon="exclamation-circle"]Sayıya bir flashback ile başlıyoruz. Tim, Batman fikrini geliştirip dünyaya yardım edebilecek daha büyük bir şeye çevirmekten bahsediyor ve her zaman da yanında olacağını söylüyor. Günümüze geldiğimizde Steph, girdiği odadaki Tim'e dünyanın böyle olmaması gerektiğini söylüyor. Bu Tim, asıl Tim'in yarattığı bir yapay zekaymış. Öte yandan takım Leslie Thompkins'in kliniğine gelip bütün Syndicate üyelerini tek tek temizliyorlar. Hepsi için uygun karşılık yaratıp ekibi etkisiz hale getiriyorlar. Batman de First Victim'i tam etkisiz hale getirip kim olduğunu öğrenmek üzereyken bir patlama oluyor. Arkalarını döndüklerinde Steph, "Hayır, Batman bu böyle bitmeyecek" diyor ve sayı bitiyor. [/error]

Görüş


Final sayımız kaldı geriye sadece. Sonraki sayı, Detective Comics ekibinin içinde Stephanie Brown'ın geçirdiği son sayı olacak. Daha sonra ne olacağını bilmiyoruz. Steph her zaman en çok sevdiğim karakterlerden birisiydi. Bunun en temel sebeplerinden birisi, daha çok genç olmasına rağmen kahraman olmak için çok fazla çabalaması, yine de diğerleri kadar ileriye gidememesi, bunu da her türlü kabullenmesi olmuştu. Bu yüzden bu dergide Steph'e odaklanılmasını sevsem de karakterinin götürüldüğü yerden pek hoşnut değilim. War Games serisini hatırlıyor musunuz bilmiyorum ama ondan öncesinde de Steph'i bize karşı soğutmaya başlamışlar, dramatik son olarak da öldürmüşlerdi. Bunun yeniden yaşanmasını gerçekten istemiyorum. Pre52 evreninin bu kısımlarını da özlemedik. Öte yandan Batwoman gerçekten kendi dergisini hak ediyor. Şubat'a kadar beklemek zor olacak. Bu sayıda, Scarecrow'un gazını değiştirip insanların korkusunu alan bir gaz yapan kötüyle savaşının sonunda Batwing, Batwoman'a "gaz etki gösterdi mi?" diye sorduğunda, Kate'in "gerek bile yoktu" demesi mükemmeldi. Kadının zaten hiçbir şeyden korkusu yok! Victim Syndicate ise eylemleriyle söylemleri arasında büyük çatışma yaşıyor. Bir yandan, masum insanlara zarar verdiğin için sana karşıyız, diğer masumlara zarar vermeyeceğiz deyip, diğer yandan tekerlekli sandalyedeki yaşlı bir kadına saldırarak tam olarak nasıl bir mesaj veriyorsunuz gerçekten anlamıyorum. Hatta, Stephanie'nin yanına gizlice gelip "canım, bir yerin acımadı ya" diye sormalarının ertesinde neden hastalar ve zayıflar için kurulmuş bir kliniği yerle bir ediyorsunuz? Syndicate'i kötü adam ekibi olarak gerçekten sevdim ama hareketleri, biraz daha söylediklerine uysa daha çok sevebilirdim. Dergiden hala memnunum. Önümüzdeki sayıda bu hikaye bitecek, daha sonraki sayıda Batwoman Begins başlayacak ve Azrael de takıma katılacak. Hevesliyiz! 
7.5
GÜZEL

Sizin sayıya verdiğiniz puan kaç?

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget