İnceleme: Aquaman #6


[update title="Künye" icon="info-circle"]Yayınlandığı Tarih: 07.09.2016
İçerdiği Sayı: Aquaman #6
Hikaye: The Drowning: Conclusion - Out of His League
Yazar: Dan Abnett
Çizer: Brad Walker
Yayıncı: DC Comics[/update]
Aquaman'in Rebirth dönemindeki ilk macerasının sonuna geldik. Geçtiğimiz sayılarda Arthur Curry, Amerikan hükumetiyle ters düşmüştü. Her şey, Atlantis'in yeryüzüne bir elçilik açmasıyla başlamıştı. Daha sonra yapılan sabotajlar sonucunda bütün ulus zan altında kalmış ve Aquaman tutuklanarak hapse atılmıştı. Mera, Arthur'u kurtardıktan sonraysa işler daha da çirkinleşmiş, devasa bir askeri birlik Aquaman ve Mera'yı çevrelemişti. İkili, feci şekilde orduyu dağıtıp kendilerine çıkış yolu ararlarken yolları koca maviyle, Superman'le kesişmişti. Superman, "seninle konuşacaklarımız var Aquaman" diyerek, deliren ikiliyi durdurmuştu. Bu sırada da Black Manta NEMO ismindeki bir örgüt tarafından kaçırılmış, kendilerine hizmet etmesi için teşvik edilmişti.


[error title="Spoiler Bölgesi" icon="exclamation-circle"] Superman, Aquaman'e durmasını, çok fazla zarar verdiğini söyleyince Arthur da Superman'e, "sen hükumetin köpeği misin? Kimsenin kılına zarar vermedim" diyor. Superman, "ama gözaltından kaçmışsın, kanunları deliyorsun, kimse Justice League'in, kanundan daha üstün olduğunu düşünmemeli" deyince, Aquaman yumruğunu yapıştırıp Superman'le dövüşmeye başlıyor. Bu esnada da düşüncelerini açıklıyor. "Senin düşmanların olmadı mı? Seni yıllarca halkın gözünde karalamaya çalışan olmadı, kaz kafalı mısın, neyini anlamıyorsun? Ben iki ülke arasında barışı sağlamaya çalışıyorum. Bana Justice League'den bahsetme. Normal insanlar zaten beni sallamazken, League'de bile en çok küçümsenen kişiyim, Diana, Bruce ve Sen kutsal üçlüsünüz, Flash, Green Lantern ve Cyborg sempatik üçlü, bense sadece dış kapının dış mandalıyım. Kralım ben kral, en çok bana soracaksınız!" diyerek sağlı sollu Superman'i pataklıyor, Mera da ona yardım ediyor. Bu sırada krallarının tehlikede olduğunu gören Atlantis donanması, karaya çıkarma yapıyor. Aquaman tek bir hareketiyle saldırıyı durduruyor. Superman, "ya bu olayı çöz ya da sonucuna karışmam" diyor. Arthur, Atlantis'e dönüş yolunda da gerçekten de bu işi çözeceğini söylüyor. Öte yanda ise NEMO lideri kendisini küçümseyince, Black Manta lideri öldürüyor ve örgütün yeni lideri oluyor.[/error]

Görüş


Aquaman serisine önyargıyla başlamıştım. Ancak seri o kadar sağlam bir şekilde ilerledi ki, hala şaşkınlıkla takip ediyorum. Geçtiğimiz sayıda da söylemiştim, 2 sayıdır bir nevi The Dark Knight Returns'ün Aquaman versiyonunu okuyoruz. Arthur hükumetle tersleşiyor ve onu durdurmak için Superman gönderiliyor. Şimdi de ikinci perdede koca maviyle yedi denizlerin kralının dövüşünü izledik ki Brad Walker bütün dövüş sahnelerinde harika bir iş çıkarmış. Sahnelerdeki detayları kaçırmıyorsunuz, büyük resimde olanları daha iyi algılıyorsunuz. Bu sayıdan sonra gerçekten de bir The King Returns hikayesi görmek istedim alternatif evrende geçen. Atlantis ve yeryüzü arasında barış kurmaya çalışan ihtiyar Atlantis kralının çabaları boşa çıkıyor ve ABD ile Atlantis arasında bir savaş çıkıyor. Aquaman'in kudretini durdurmak için de Superman gönderiliyor. İşte bu hikayeyi okurdum. Sağolsunlar şimdi de gayet güzel okutuyorlar. Mera'nın, Arthur'a ne olursa olsun destek olması, gerekirse karşısına Superman'i bile alması muhteşem bir şeydi. Aquaman'in bir kahramandan öte koca bir ulusun kralı olduğunu iyice iliklerimizde hissediyoruz. Bu sayıyla beraber The Drowning hikayesi bitiyor. Arthur bundan sonra kendisine sabotaj düzenleyenleri aramaya başlayacak. Denizler altındaki mücadeleyi de görmek için merakla bekliyorum. Ancak Black Manta'nın NEMO örgütüyle yaşadıkları pek ilgimi çekmiyor. Bu sabotaj meselesinden sonra muhtemelen NEMO ile savaşa girecek Arthur. NEMO'nun başında da Black Manta olacak, yine başladığımız yere döneceğiz. O yüzden şimdilik mutluyum ama bu mutluluğumun ne zaman kesileceği belli değil.
8.5
HARİKA

Sizin sayıya verdiğiniz puan kaç?

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget