İnceleme: Detective Comics #947


[update title="Künye" icon="info-circle"]Yayınlandığı Tarih: 28.12.2016
İçerdiği Sayı: Detective Comics #947
Hikaye: The Victim Syndicate Finale: The Brave One
Yazar: James Tynion IV
Çizer: Alvaro Martinez
Yayıncı: DC Comics[/update]
Rebirth döneminin belki de en iyi Batman dergilerinden Detective Comics'in ilk hikayesi, Rise of the Batmen'de, Batman bir ekip toplamış, onları Batwoman'ın babası Albay Kane'e karşı korumuş, bu süreçte League of Shadows'dan haberdar olmuş, Tim'i kaybetmişti. Daha sonra Batman'in yaptıklarının kurbanları olduğunu söyleyen bir grup, kendilerine Victim Syndicate adını vererek Batman ve ekibini emekli olmaya zorlamışlardı. Grubun lideri First Victim, Stephanie'yi ikna etmiş ve Batman'e karşı savaşa sokmuştu.


[error title="Spoiler Bölgesi" icon="exclamation-circle"] Steph, Tim'in skip için tasarladığı cihazları tek tek devre dışı bırakarak, önce Batwing'i, sonra da sırasıyla Batwoman ve Clayface'i devre dışı bıraktıktan sonra Cassandra'yı da bayıltıyor. Sonunda Batman, "beni nasıl devre dışı bırakacaksın?" diye sorduğunda Steph cebinden telefonunu çıkarıyor ve eğer emekli olup kostümünü çıkarmazsan, sana ait bütün bilgileri halka açıklarım diyor. Batman reddediyor. Diğerleri, süper kahraman yaşamının kendilerine bir amaç verdiğini anlatmaya çalışırlarken, Batwoman, Steph'in telefonunu uçuruyor. Steph kaçıyor ve Batman'e bu işi bitirmediği müddetçe köstek olacağını söylüyor. Daha sonra Victim Syndicate, Arkham'a kapatılıyor. İlk kurbanın kim olduğunu Batwoman ve Batman hala bilmiyorlar. Clayface, eski arkadaşıyla konuşuyor. Sonunda Batman de Batwoman'a bu işe devam etmeleri gerektiğini, aklında bir şeyler olduğunu söyleyip onu babasıyla konuşmaya yolluyor. Ve Steph'in telefonunda hiçbir şeyin olmadığını, blöf yaptığını öğreniyoruz. Son sahnede ise Mr. OZ'un mahkum ettiği Tim, içeriden çalışıyor ve hücresini hackleyerek kaçıyor ancak bir anda kendisini yeniden hücrenin içinde buluyor. "Anlamıyorum" diye bağırırken, onu izleyen Mr. OZ, yakında anlayacaksın diyor ve sayı bitiyor.[/error]

Görüş


Böylece Victim Syndicate'in finalini de yapmış olduk. Önümüzdeki sayılarda Harper ve Azrael'in ekibe katılmaları için ikna süreçlerini göreceğiz, 2 sayı sonra da Batwoman Begins hikayesi başlayacak, Batwoman'ın Şubat ayında çıkacak olan kendi dergisine yol yapılacak. Bu sayıda ise Steph'in zaten ayrılacağını biliyorduk. Neredeyse First Victim, Steph'i ziyarete geldiğinde tahmin etmiştik. Stephanie'nin sevdiğim bir karakter olduğunu söylemiştim, bu yüzden seriden ayrılıyor olması da beni üzüyor. Zamanında Spoiler ismini bıraktıktan sonra Barbara Gordon'un eğitiminde yeni Batgirl olmuştu. O zamanları da özlüyor insan.

Steph'in planı gayet güzel kurgulanmış. Steph, ekibi etkisiz hale getirebiliyor, çünkü ekibin kullandığı tüm aletleri yapan kişi Tim, bu ekibe özel olarak bir şeyler tasarlamıştı. Dolayısıyla Stephanie'yle birlikte olduğu zamanda oldu bunlar. Bu yüzden Steph'in bunu kullanması mantıklıydı. Yine de Tim'in, "olur da bu ekip de çıldırır diye ben bunlara bir güvenlik önlemi koyayım" demesi pek mantıklı gelmiyor, üstelik bunu Steph'e emanet etmesi ihtimaller dahilinde değil.

Steph, Victim Syndicate'ı eleştirirken, "size masumlara zarar veriyorsunuz dediler ama kendilerinin de pek farkları yok, karşı oldukları şeye dönüştüler. Her zamanki gibi." demesi, önceki sayılarda Victim Syndicate'ın yaptıklarını eleştiren bizlere güzel bir cevap oldu. Aslına bakarsanız hikaye bunun gibi şeylere dayanarak çok güzel bir final yaptı. Koca bir kavga izlemedik. Batman'in haklı olduğunu, kazandığını, birisini yumruklayarak bize göstermesini görmedik. Steph'in her şeyi açıklaması, normal bir yaşam istemesi güzel şeylerdi. Tamamen bir kötü karakter olmadı. Biraz görev hissi sarsıldı ve yeniden yakalayacaktır.

First Victim'in kim olduğunu öğrenmedik ki zaten olay da bu değildi. Final sayısıyla birlikte baktığınızda bu hikaye zaten Victim Syndicate'ten çok "kahramanların sonuçlarına bakmadan hareket etmeleriyle yüzleşmeleri" hikayesiydi. Clayface hatalarını anlayıp Glory'i ziyaret etti, Batwoman, Batwing'e biraz daha ısındı, Batman kurbanları korumak için daha iyi şeyler yapmaya karar verdi. Final sahnesinde ise Tim'in çaresizliğini gördük. 2017 yılında Rebirth'ün olayları açıklanmaya başlayacak. Bunda Tim'in çok büyük öneme sahip olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen mahkum tutulduğu yerdeki diğer iki kapıdan birisinde OZ'un daha önce kaçırdığı Doomsday, diğerinde de nereye  kaybolduğuna dair zerre kadar fikrimizin olmadığı Bart Allen var derim.

Özetle, güzel bir final okuduk. Detective Comics bu senenin hoş sürprizlerinden birisi olmayı bırakıp kaliteli dergileri arasına çoktan girdi bile.
8.0
HARİKA

Sizin sayıya verdiğiniz puan kaç?

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget