Thor: Karanlık Dünya: İnceleme 2


Glint'in incelemesini okuduktan sonra bu incelemeye geçmeniz daha hayırlıdır. Çünkü direkt eleştirilere ve bilinmeyenlere başlıyoruz! (Yaşasın kötülük!)

Öncelikle filmin adından başlamak istiyorum. Hani, nerede Karanlık Dünya? Ben ortada karanlığa gömülen bir dünya göremedim. Filmin başında karanlık bir dünya vardı tabii ki. Ee, sonra? Bor ve Asgardlılar Kara Elf'leri yenerek kainata ışığı ve barışı mı getirdiler? Tamam, çok güzel bir aydınlanma yaşanmış ama filmin adı niye Karanlık Dünya? Benim gördüğüm tek Karanlık Dünya Svartalfheim idi ki onu da Malekith'in yükselişi ve düşüşü sırasında görebildik. Açıkçası büyük bir yıkım beklemiştim Karanlık Dünya dediklerinde. Gerçekten karanlığa bürünmüş, yıkık bir dünya mı görmek istiyorsunuz? Man Of Steel'in Metropolis'i!!! :)))



Malekith tasarımı elf olarak çok güzel ama bir Two-Face vakası yakışmadı... Hani bu adam Melun Malekith idi? (Malekith The Accursed)



Bu arada, 4 saniye bile olsa filmde bir Bor gördük. Ki çooooook çok harika bir tasarımla. Makyaj ve kostüm biçimlendirmesi mükemmeldi. Keşke daha uzun görseydik. Belki o zaman bu kadar tatlı gelmeyebilirdi tabii. Tatlı dediysem, sahnenin tadı, Bor'un değil. Haa, Bor kim mi? Hani Thor'un heykelinin kellesini uçurduğu büyükbabası. Ataya, dedeye saygı kalmamış bu yeni nesilde...



Loki, Loki, Looookiiiii... Açıkçası filmin sonunda kendini bulmuş olsa da film genelinde pek Loki hissi alamadım ben. Gerçi dağın tepesinde Thor'u pıçakladığında <;)> tam bildiğimiz Loki'yi gördüğümü sanmıştım ama... meğer o da bir oyunmuş... Şimdi diyeceksiniz ki adam oyunbaz tanrı değil mi zaten? İyi de onun oyunbazlığı Thor'a ve Asgard'a olmalıydı. Yani tam o anda Malekith ile anlaşma yaparken gerçek bir Loki görüyormuş gibi hissetmiştim ben. Ki orijinal öykülerde de ikisi ittifaktı. Yani öyle olaydı... ah...


Sonra bunlar gardaş gardaş savaşmaya başladığında, birbirlerinin hayatını kurtardıklarında bir huzursuz oldum... Ulan, onca New York savaşı n'oldu? İlk filmde seni Destroyer'la toprağa gömen Loki değil miydi? Dünya'da yüzlerce insanın ölmesine sebep olan da o değil miydi? Şimdi Asgard tehlikeye girince mi birader oldunuz... Ki Loki'nin motivasyonu o kadar gerçekçi değildi... Anası hayattayken reddediyor, kadın ölünce intikama bağlıyor... Hayır Türk müsün nesin, anlamadım ki...

Neyse ki son anda Loki yine kendini buldu... Yine kurtardın Marvel...

Yalnız Loki'nin dönüşümleri ne güzeldi değil mi? Hele ki Captain America'ya. Yalnız, Chris Evans'ı tebrik etmek lazım. 20 saniyelik sahneyi o kadar güzel oynamış ki; sanki gerçekten Captain görünümlü bir Loki gibi.



Yalnız, Thor'un eli kesildiğinde benim kadar sevinen bir Marvel seyircisi/Marvel sever daha var mıdır bilemiyorum... Çünkü o an, gelecekte bir All-Father Thor olabilir diye sevinmiştim... (Bknz: Thor: God Of Thunder - Marvel NOW!)



Film büyük bir savaşla başladı, az bir savaşla devam etti, Asgard'ın istilası ile tekrar çarışmalar büyüdü, sonra Thor'un kaçışı sırasında ufak çatışmalarla devam etti. Ve son olarak da büyük Greenwich savaşı. Aksiyon sahneleri yeterli miydi? Tabii ki de. Thor gibi şiddet yanlısı bir kuzey tanrısı için yeterince savaş, çatışma, kapışma ve aksiyon sahnesi vardı. Efektler de mükemmel bir şekilde bunları destekliyordu. Hiç bir yerde sırıtmadı.

Kara Elf'lerin peşinden koştuğu simbiyotik zımbırtı hariç... Aether... Bu kadar ağır bir filme bu kadar basit bir animasyon gitmiş mi hiç? Ya da nedir allasen o simbiyot öyle... Adam resmen içine Venom giydi, daha ne açıklaması olabilir bunun... Thor'a saldırdığı her sahne de aynen öyleydi. Venom'un saldırılarını hatırlasanıza...



Espiri dozajı fazla, şiddet dozajı az... Yine bir +6 macera filmi için teşekkürler Marvel... Şiddet az sözümü eleştirrecekler için: Ölen kimse gördünüz mü? Parçalanan kol ve bacaklarda akan oluk oluk kan gördünüz mü? Yara bere içerisinde acıdan kıvranan askerler ya da insanlar gördünüz mü? Konu kapanmıştır...

Espri meselesine zaten IM3'den beri kılım... Pepper ölmüş(mesela yani...) bu hala espri yapıyor... Burada da, kainat yol olacak, sen yok olacaksın; hala insanları bir zorla güldürme çabası... Metro ile yolculuklar falan... Whedon bildiğin Hasan Mezarcı...


Ama az da olsa bir Warriors Three ya da sağda solda savaşan Asgard tanrıları görmüş olduğuma sevindim. Hele o Heimdall nedir öyle? Adam uzay gemisine hançerle daldı, var mı daha ötesi? Tebrikler Idris Elba, rolünün hakkını en çok veren ödülünü bütün mimiklerin için sana vermek istiyorum. Yok, vazgeçtim... Rene Russo'ya veriyorum. O ne güzel kadındır, o ne güzel alımdır, o ne güzel savaşmaktır. Tam bir ana tanrıçaydın Frigga, ruhun şad olsun.



Bakmayın bu kadar eleştirdiğime, filmi çok sevdim aslında. Gerçekten epik bir filmdi. İlk filmin aksine bu sefer oturaklı, mitolojik ve destansı bir konusu vardı. Ayakları yere basan ama sonuna kadar fantastik bir filmdi.

Benim her zaman bir sözüm vardır: Marvel kahraman, DC ise ilah yaratır. Bu seferki Asgard seyri ile tam tanrısal bir filme şahit olmuştuk ki... Thor sonda ''Baba ben sevdiğim kıza gidiyorum, yardım lazım olursa çağırın. Yoksa Dünya'da takılıyorum bir süre...'' şeklindeki Dünya'ya yerleşmesi ile tantılıktan kahramanlığa düştü. Yani yine Marvel kahraman yaratıyor.

Gelelim bilinmeyenlere.


  • Kuzey mitolojisine göre Perşembe Thor'un günüdür. Thursday (eng.) - Thur'sDay. İngiltere'de yapılan çekimlerde de bu slogan kullanılmış.
  • Kara Elfler için yepyeni bir dil yaratıldı ve alfabe yazıldı. Malekith'i canlandıran aktör Christopher Eccleston ve konuştuğu diğer Elfler bu dili özel olarak ezberlemek zorunda kaldı.
  • Lady Sif'i canlandıran Jaimie Alexander yağmurlu bir Londra akşamında düşüp omurgasını sakatlamış ve bir ay boyunca çekimlerden uzak kalmış.
  • Yapımcılar Kara Elf diyarı Svarthalfleim(!) için İzlanda'yı tercih etmiş. Volkanik araziler için en iyi seçim burasıymış.
  • Thor'un farklı alanlarda, farklı sahnelerde kullanabilmesi için 30 farklı çekiç tasarlanmış. Herbiri ayrı ağırlıklardaymış bu çekiçler. Çoğunlukla da hafif olan çekiç kullanılmış.
  • Malekith için düşünülen ilk isim şu an Hannibal'ı canlandırmakta olan Mads Mikkelsen imiş.
  • İlk filmde Fandral'ı canlandıran Josh Dallas, dizi programı yüzünden bu filmde yer alamadı. Onun yerine aslında ilk film için de orjinal tercih olan Zachary Levi geldi.
  • Filmin başında gördüğümüz Kronan adlı dev taş yaratık aslında ilk Thor çizgiromanı sayılan ''Journey into the Mystery #83''de görülmüştü.
  • Yönetmen Alan Taylor Kurse karakterini canlandıran Adewale Akinnuoye-Agbaje'nin performansından o kadar etkilenmiş ki hiçbir sahnesinde yerine dublör kullanmasına izin vermemiş.
  • Bu, ilk filmin de yazarı olan Don Payne'ın son filmi olmuş. Çünkü yazdıktan sonra ilik kanserinden vefat etmiş.
  • Avrupa'nın en güçlü şelalesi sayılan Dettifoss şelalesi, Asgard'daki şelale olarak kullanılmak istenince her açıdan görüntü alınması gerekmiş. Yani gökten yapılan çekimlerin tamamı gerçekmiş.
  • Kurse karakteri için her gün dört saat makyaj ve protez destekli kostüm giydirmesi yapılmış. Yani her ne kadar cgi olsa da karakterin %70'i aktörün kendisi.
  • Malekith makyajı ise 6 saat sürüyormuş.
  • Thor'un metroya binip Greenwich'e gittiği sahnede mantık hatası varmış. Söylenenlere göre Greenwich'e direkt olarak giden bir metro yokmuş.


 

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget