İnceleme: Detective Comics #948




[update title="Künye" icon="info-circle"] Yayınlandığı Tarih: 11.01.2017
İçerdiği Sayı: Detective Comics #948
Hikaye: Batwoman Begins
Yazar: James Tynion IV, Marguerite Bennett​
Çizer: Ben Oliver
Yayıncı: DC Comics[/update]
Rebirth döneminin en güzel Batman dergisi benim için açık ara Detective Comics. Batman'i uzun süredir görmediğimiz bir ekip çalışması içinde görüyoruz ve dergi en az Batman'in olduğu kadar diğer karakterlerin de dergisi adeta. Yani ben Clayface'i bile çok sevmeye başladım bu dergi sayesinde. Fakat özellikle New 52'de Batwoman dergisi harika ilerlerken önünün kesilmesinden sonra onu burada bu kadar aktif görmek çok güzel oluyor. Derginin 948 ve 949. sayıları da "Batwoman Begins" hikayesiyle Şubat'ta başlayacak olan Batwoman dergisine öncülük edecek. Bu iki sayıda yazarlık koltuğunda James Tynion IV'e Batwoman'ı yazacak Marguerite Benett eşlik edecek. O dergi için de şimdiden çok heyecanlıyız.


[error title="Spoiler Bölgesi" icon="exclamation-circle"]Hikaye Batwoman'ın ilk günleriyle başlıyor. Babasının rehberliğinde Batwoman, Batman'i izliyor ve Batman uzaktan da olsa Batwoman'ı fark ediyor ve ortadan kayboluyor. Albay Kane ve Kate'de Batwoman'ın daha farklı bir şey olacağına karar veriyorlar. Ardından günümüze geliyoruz. Batman, Batwoman'ı Argus'un kazı alanına çağırıyor, "The Night of the Monster Men" hikayesinin geçtiği yere. İkisi orada yeni bir tehlikeyle karşılaşıyorlar, insan-martı karışımı bir varlık. Bat-kuzenler onu döverken Dr. Victoria October ve ekibi bir ilaçla onu bayıltıyorlar. Ardından Dr. October onlara Hugo Strange tarafından yapılmış Monster Venom'un etkilerinden bahsediyor. Bunların üç kutusunun dün gece çalındığını ve bunun bir düzine canavar yaratmaya yeteceğini söyleyip kamera görüntülerini izletiyor. Batman hırsızın Albay Kane'in Colony'sinden olduğunu fark ediyor. Sonra bu hırsızı görüyoruz, kendisine Colony Prime diyor ve Albay Kane'i kaçırmaya çalışıyor. Batman'le Batwoman onun karşısına çıkınca da "Ben yıllardır sizin için eğitildim" diyor.[/error]

GÖRÜŞ


Öncekilerden çok farklı bir sayı oldu. Ben Batwoman Begins hikayesinin çıkacağını öğrendiğimde bunu bekliyordum ama bu şekilde olmasını beklemiyordum açıkçası. Ya Kate'in acemilik zamanlarını görürüz ya da biraz onu tekbaşına bir şeylerin üstündeyken görürüz diyordum. Kısa bir flashback'in ardındansa biz geçmişteki iki farklı hikayenin esintilerinden oluşan bir sayı gördük.



Bir kere en başta bu dergiyi güzel yapan yegane şeyler Batman ve Batwoman değildi. Bir kısmı artık yok ama Orphan, Red Robin, Stephanie, Clayface, Batwing gibi karakterlerle biz bu dergiyi çok sevdik. Şimdi iki sayılık bir Batwoman Begins hikayesi ortaya atılıyor ve biz muhtemelen ikinci sayıda da bu karakterlerin hiçbirini göremeyeceğiz. Bu iki sayının hikayesi de Batwoman'a yapılacak olan Batwoman Rebirth #1'de sonlanacak. Yani o kadar önemli bir hikayeye benzemiyor okuduğum şey bu yüzden ben durumdan biraz reklam kokusu alıyorum burada. Sanki bu derginin okurları hikayeye oradan devam edip onu da okumaya devam etsinler istemiş DC editörleri.

Aslında benim bunları söylememin nedeni biraz da beğenmemem sayıyı. Yoksa emin olun burada çok güzel şeyler de yazardım. Öncelikle bence düşman seçimi mantıksız. Yani biz Colony'yi daha yeni görmedik mi bu dergide niye tekrar bunu karşımıza çıkarıyorsunuz? Kendini tekrarlama olayı gerçekten çizgi romanlarda artık çok sık görünen bir durum ve çok sıkıcılaştırıyor işi. Ayrıca ben inanmıyorum bu Colony Prime'ın o kadar tehlikeli olduğuna falan. Madem bu adam bu kadar iyi, Batman'in ekibi Colony'ye karşı savaşırken neredeydi. Colony örgüt olarak tarihinin en büyük eylemini gerçekleştirirken tatile mi çıkmıştı yani? Bana sanki bu hikayenin hazırlanışı biraz aceleye gelmiş gibi geldi, çok farklıydı öncekilere göre, çok basitti.


Dikkatinizi çektiyse yeni bir karakter eklendi bu sayıyla çizgi roman dünyasına. Dr. Victora Oliver, kendisi Batman dergilerindeki ilk trans karakter. Açıkçası bu tür karakterlere yer verilmesi güzel, Batwoman'ın eşcinsel evliliği yapmasına izin vermeyen DC belki artık biraz daha hoşgörülü yaklaşıyordur bunlara izlenimi veriyor.

Toparlamak gerekirse dediğim gibi bu seriyi bu kadar güzelleştiren şey takım dinamiğiydi. Bu şekilde Detective Comics dergisi New 52 öncesindeki gibi önemli bir yere sahip olmuştu kalplerimizde, hatta bazılarımız için Rebirth'ün en iyi dergisi bile oldu. Bu yüzden hemen şu iki sayıyı geçip 950. sayıyı okumak istiyorum ben. Oradan sonra derginin tekrar eskisi gibi olacağına eminim. Bir de son olarak çizimlere değineyim, çok beğendim. Batwoman'ın böyle gri ve soluk tonlarda çizilmesine zaten bayılıyorum, Ben Oliver bunu çok güzel bir şekilde becermiş bunu. Kendisini tebrik eder, ellerinden öperim.
7.0​
ORTA

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget