Şimdi Batman Düşünsün!



Merhaba şirin mi şirin Çizgi Kafe takipçileri, bir süredir bir şeyler yazamıyordum mazur görün zira Batman: Arkham Underworld ile bir hesaplaşmam vardı. DC bir süredir beni utandırmayı başarıyor ancak bu utanma halinden fazlasıyla memnunum. Kim ne kadar oyun yapmış?​ yazısında yerden yere vurduğum, tabiri caize küfür ettiğim, üvey evlat muamelesi yaptığım DC bir anda ataklarını sıklaştırdı. Batman: Arkham Underworld sürpriz bir yumurta değil aslında ancak, çok uzun bir Beta sürecine girdi, hatta ben betasına kayıt olmuştum ancak ses seda çıkmamıştı hatta öyle ki ben beta kaydımı yaptığımı bile unutmuştum. Sağ olsunlar oyun çıktı, indir oyna bre küffar diye mail attılar da anca öyle haberim olabildi. Özellikle Acilen oyunu çıkması gereken kahramanlar​  yazısından sonra DC'den bu tatta bir oyun.. Şaşırttı. Yine çok konuştum değil mi? Tamam tamam, oyuna geçiyorum kızmayın.

Batman:Arkham Underworld'de Riddler ve diğer süper suçluları kontrol eden bir suç dehasısınız.



Bu yazı ile oyunumuza başlıyoruz, bir heyecanlandırıyor. "Neler oluyor, Batman nerede, ne Riddler'ı ne süper kötüsü, yine birilerini pataklayacağımız bir Batman oyunu değil miydi bu soruları" eşliğinde ekrana dokundum. Oyunumuz  biraz Clash of Clans gibi üs geliştirmeceli bir strateji oyunu. Güzel düşünülmüş bir hikayesi ve oynanışı var. Konumuz ise, Riddler hapisten Cat Woman'In yardımıyla kaçar, kendine bir çete kurmak ve Gotham üzerindeki egemenliğini kurmak ister. Bu sırada görevlerini yaptıkça Harley Quiin, Killer Croc, Bane, Mr. Freeze ve nicesi kötü adamları çetesine katarak Gotham'ı ele geçirmeye çalışır. Ancak önünde Batman'den önce Falcone gibi bir engel vardır.


Oyunda strateji kısmı, bölüme başlamadan kendini hissettiriyor. Bölüme başlamadan önce size saldıracağınız bölgeyi gösteren oyunda, direk ilk gördüğünüz kapıdan herkesi doğraya doğraya geçmek yapacağınız en büyük hatalardan biri olur. Çünkü bazen hedefinize giden daha kısa bir yol, bir binanın birden fazla girişi, binalarda odaları birbirine bağlayan farklı yollar bulunuyor. Alarmlar, makineli tüfekler, mitralyözlü düşmanların olduğu yerden gitmek yerine daha güvenli ve akıllıca olan yollardan gitmek gerekir. Bence yani, siz bilirsiniz tabi, hapsi boylayacak olan sizsiniz.. Hiç.
İki kapılı bir handa, mekan basıyorum gündüz gece, gündüz gece





İlk başlarda her süper kötü'nün bir aktif bir de pasif yeteneği var. Fotoğrafta gördüğünüz, karartılı 4 ise bizim adamlarımız, çete arabanızı geliştirdikçe bir ordu gibi dolanabilirsiniz. Oyunda bu arkadaşlar şöyle hareket ediyor, bölüme başladığınız zaman ilk gitmelerini istediğiniz yere bayrağı dikiyorsunuz ve hedefleri orası oluyor, ondan sonra kendi kafalarına göre dolanıyorlar. Diyebilirsiniz, "Bu nasıl strateji, madem kafalarının estiğine gidecekler" oyun onun da çözümünü bulmuş ama her şeyi anlatırsam oyunu oynamanın ne mantığı kalır dimi..










Bunlar sizin çete geliştirmeleriniz, gördüğünüz gibi türlü türlü şeyler var. Korumasından, hackerına, atari makinasından, bilardoya. Bu ekstra şeyler size para ve saygınlık sağlıyor ki fotoğrafta gördüğünüz sarı kuru kafa sizin saygınlığınız. Mesela adamlarınız öldüğünde yerine yenisi saygınlığınızla alıyorsunuz. Seviye atladıkça, laboratuvar, eğitim sahası gibi yerler açıp üssünüzü daha fazla özelleştirebiliyorsunuz. Oyunun sıkıcı yanlarından biri, her şeyde bir bekleme süresi var, adam çıkarırken, bilardo masası koyarken vs. ancak oyunda şöyle bir yol izlemişler. Anladığım kadarıyla eğer iki dakikanın altındaysa süreyi ücretsiz veya bir elmas karşılığında bitirebiliyorsunuz, eğer 40-50 dakikalık şeyler ise mesela video izleyerek süresini 20 dakika falan azaltabiliyorsunuz. Oyun bu arada bol bol elmas veriyor, daha doğrusu pek harcatıcak bir yeri yok bu yüzden de bol bol cebinize kalıyor ilk başlardan. Oyunda aynı zamanda pvp sistemi de var, şöyle ki siz bu üssü kurdunuz, iyi hoş bu böyle mi kalacak sanıyorsunuz? Başka oyuncular gelip sizin üssünüze saldırabiliyor, aynı şekilde siz de onlara "canınız cennete dostum" diyebiliyorsunuz.

Ana görev bitirdikçe, bölüm sonunda böyle gazete manşetlerini görebilmek mümkün.





Süper kötülerimizin kilidini açmak için bazen, bazı yeterlilikler gerekiyor.



Kambersiz düğün olur mu? Geldi yine tipini sevdiğim.....



Toparlamak ve puanlamak gerekirse:




GÖRÜŞ

Batman:Arkham Underworld süper kahraman/suçlu oyunlarına güzel bir nefes oldu diyebiliriz. Seslendirmeleri güzel, grafikleri güzel. Kısacası oyun emek verildiğini hissettiriyor, DC Legends gibi bir facia yok karşımızda. Oyunun kötü yanlarından biri dokunmatiği biraz problemli, mesela üssünüze eşya koyacakken, saldırdığınız sırada yakınlaştırıp/uzaklaştıracak iken biraz üzüyor. Aynı zamanda yazıda da bahsettiğim gibi, adamlarınızı yönlendirmeniz biraz sıkıntılı olmuş bazı bölümlerde alarmı öttürmeden gitmeniz gerekiyor iken, yarım saniyelik bir dalgınlık veya yavaşlık ile adamınız bir şekilde gidip alarma kafa atabiliyor
8,6
ÇOK İYİ​

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget