İnceleme: Supergirl S02E02 - The Last Children of Krypton


Merhaba arkadaşlar. Supergirl'in ikinci sezonunun ikinci bölümü ile karşınızdayız. Önce bölümde neler gördük, şöyle kısaca bir üstünden geçeceğiz. Sonra da aklımızda kalan noktaları masaya yatırıp, varsa gerekli tanıtımları yaparak yorumlayacağız. Eh bunlara dayanarak, bu sohbetlerimizin spoiler içerdiğini söylememe gerek yoktur sanırım. Geç kalan kahveleri ısmarlar, ona göre.



Bölüm Özeti: Bölüm, Superman ve Supergirl'in günlük kahramanlık işleri ile başlıyor. İkisi de bundan oldukça mutlu. Ancak herkes böyle hissetmiyor. Hank ve Superman arasındaki gerilim hâlâ devam etmekte. Kara, bir yandan gazeteci olarak ilk iş günüyle ilgili sıkıntılar yaşarken, üstüne Cat'in kurduğu şirketten ayrılacağı haberiyle birlikte bu değişimler konusunda oldukça endişeli gözüküyor. Geçen bölüm doğuşuna tanık olduğumuz Metallo ise kendi gibi yeni bir arkadaş daha edinip Cadmus projesi adı altında Dünya'da bulunan uzaylıları ortadan kaldırmayı amaçlayan organizasyonun emri altında Superman ve Supergirl'e saldırıyor. Superman bu saldırı yüzünden Hank'i suçluyor çünkü kullanılan kriptonun DEO'dan çalındığı ortaya çıkıyor. Ancak DEO'nun yeni elemanı Winn ve onlara dövüş kısmında yardımcı olacak olan Alex ve Hank sayesinde ikili kendilerine yapılan saldırıların üstesinden gelmeyi beceriyorlar. Bu arada Hank ve Clark arasındaki buzlar da erimiş gibi gözüküyor Bölümün sonunda Clark, Metropolis'e geri dönerken CatCo'nun başına James geçiyor ve Kara'da yeni patronu Snapper Carr'ın önüne gazeteci olabileceğinin yazılı bir kanıtını bırakıyor.

Değerlendirme

Bölüm başındaki minik kahramanlıklarla başlamak istiyorum öncelikle. Bir tek bana mı öyle geldi bilmiyorum ama sanki Supergirl'ün çoğu bölümü, Supergirl'ün ya da yanındakilerin birilerini kurtarması ile başlıyor. Yanlış mı hatırlıyorum yoksa...

Kara'nın bu sezon Kara Denvers olmakla ilgili sorunlarını izleyeğimiz ile ilgili bir tahminde bulunmuştum ilk bölüm incelemesinde. Bu bölüm de bunun bir kanıtı olmaya devam etti. Yeni işi ve çevresindeki hızla değişen ortama adapte olma süreci çoktan başladı. Bunu en çok etkileyen şey Cat'in ayrılma durumu olacak bence. Dizi içinde Cat, hem Kara'ya hem de farkında olmadan Supergirl'e yardımcı olan bir yan unsurdu. Yokluğunda bu eksiği Clark'ın doldurabileceğini umuyordum ama onun da National City'den ayrılışı bu yan unsur görevine gelecek kişiyi merakla beklememe yol açtı. Sanırım bu kişiyi üçüncü bölümde göreceğiz. Cat'in ayrılışı aynı zamanda, Supergirl ve Cat arasında geçecek daha çok diyaloglu sahne istememe sebep oldu. Burada sevmediğim tek şey CatCo'nun başına geçen James oldu. Sizce de James artık dizide etkisiz bir karakter olmaya başlamadı mı? Ben Clark ile doğru düzgün bir sahnesi olsun diye bekliyordum mesela. Patron oluşuyla ilgili daha aydınlatıcı sahneler bekliyordum. Onunla ilgili her şey özensiz ve çabucak geçiliyormuş gibi geliyor artık.



Cadmus bu bölümde oldukça aktifti. Bu sezonun ana konusu bu olacak gibi. Henüz Cadmus'un başında gözüken doktor hakkında pek bir bilgimiz yok ama sezon ilerledikçe ortaya çıkacaktır. Metallo ile beraber Kriptonlu ikilimizi yok etme planlarını artık tüm Dünya'ya duyurmuş durumdalar. Metallo ve diğer arkadaşı artık bir sorun olmasa bile dahası gelecek demektir bu. Daha Alex'in babasıyla ilgili henüz çözülmemiş bir gizemimiz var. Bu tür krizler karşısında Superman'in de olayın içinde olması ne kadar da normal, değil mi? Geçen sezon bu o kadar eksik kalmıştı ki... Gerçi şu an Metropolis'e geri dönmüş durumda ama kriz anında gelmesini bekliyorum ben artık. Gelmezse ayıp.

Bu bölüm ilk sezondan da gördüğümüz Fortress of Solitude'a kısa bir ziyarette bulunduk. Minik tatlı robotumuz Kelex'in, Superman için yapması gereken bir şeyler vardı. Bu kısımdan başlayarak birçok karakterimizin Kriptonca bildiğini öğrenmek güzel. Çok küçük bir detay ama, Hank'i Manhunter olarak göstermemiş olmaları biraz dikkatimi çekti. Asıl görünüşü o hali olduğu için öyle bir mekanda asıl görünüşü ile dolaşmasını beklerdim ama çekimler için zorlu olurdu sanırım bu. Hank ve Clark arasındaki gerilimin mevcut kriptonun iade edilmesi ile sona erdiğini görmek de oldukça hoşuma gitti. Manhunter'ın somurtmadan dolaşmadığı pek görülmez ama Hank için aynı istekte bulunamayacağım. Bir başka ziyaretimiz de Metropolis'e oldu. Superman için yapılmış bir anıt yerini gördük. Kripton Parkı... Gerçi birkaç dakika içinde harabeye dönmüştü ama bu ziyaret, Kara'nın da Metropolis'e gidebileceği ihtimalini doğurdu aklımda. Kim bilir, belki sadece Superman'in yardıma gelmesi gerekmez ve Metropolis'i daha çok görebiliriz.



Son olarak artık uyanmış olan Mon-El ile incelemeyi bitirmek istiyorum. Ben uyanışını bu bölümün başında bekliyordum ancak sonuna saklamaları daha iyi olmuş. Karakter hâlâ gizemini korumakta olduğu için hâlâ hakkında söylenebilecek fazla bir şey yok ama komada olduğu sırada enerji çekip bunu kendisi için kimyasal enerjiye dönüştürmesi kısmı bana biraz karakterin Kriptonlu olmadığı konusunda küçük bir eminlik kazandırdı.


Görüş


Dizinin ikinci bölümünü de geride bıraktık. Henüz olay örgüsü tam olarak oluşmuş durumda değil ve cevaplanacak çok fazla soru var. Ancak tatmin edici bir şekilde hikayenin ilerleyişi oldukça güzel gidiyor. Yeni karakterler gelmeye devam edecek gibi ve diziye nasıl etki edeceklerini merakla bekliyorum. Ya siz ne diyorsunuz?
7.0
YETERLİ

Haftaya görüşmek üzere arkadaşlar. Siz kahvelerinizin son yudumlarını alırken ben de buraya dizide yer alan göndermeleri kısaca bırakayım.

  • Metallo ile ilk savaşlarından sonra Clark'ın Kara'yı tutuşunu hatırlarsınız. Biz bu sahneye yabancı değiliz. 85'te yayınlanan Crisis on Infinite Earths serisinin 7. sayısının kapağı da bu şekildeydi.



  • Fortress of Solitude yerleşkesini ve Kelex'i hepimiz gördük. Ne olduklarını bilmeyen yoktur diye tahmin ediyorum ancak Kelex de çizgi romanlarda olan bir karakter. Kendisi de bir başka Kriptonlu bu arada.
  • Bölümde İngilizce olarak "Kryptonian" deniyor ancak Kripton'un dilinin ismi "Kryptonese" olarak geçiyor çizgi romanlarda.

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget