İnceleme: Supergirl S02E04 - Survivors


Gelin gelin, bu bölümü kesin konuşmamız lazım. Merhaba arkadaşlar, Supergirl'in bir bölümüyle daha, tam olarak dördüncüsü ile karşınızdayız. Şimdi sizlere biraz bölümü özet geçeceğim. Sonra aklımızda kalan her şeyi masaya yatıracağız ve bu bölümü doğrayacağız çünkü tam olarak bunu hak ediyor. Eh bunlara dayanarak, bu sohbetlerimizin spoiler içerdiğini söylememe gerek yoktur sanırım. Geç kalan kahveleri ısmarlar, ona göre.

Bölüm Özeti: Bölümümüz Daxam'da başlıyor. Meğer bizim Mon-El, Daxam Prensi'nin korumasıymış ve Prens de hayatında ilk defa iyi bir şey yapıyormuş gibi Mon-El'i kurtarıyor ve biz de kendisinin gezegenimize nasıl geldiğini öğrenmiş bulunuyoruz. Ki kendisi şu sıralar DEO karargahında bir kahraman olmak üzere, böyle söylenmese bile hazırlanıyor. Güçleri sınanıyor, kapasitesi ölçülüyor, takılacak bir arkadaşı bulunuyor.


Bu arada Alex de yeni polisimiz Maggie ile minik uzaylı olayları maceralarına çıkıyorlar. Bu bölümde sorun biraz büyük. Roulette lakaplı yer altı dövüş organizasyonları düzenleyen bir sorun. İkilimiz ilk başta kendileri çözmek üzere izleyici kitlesine katılıyorlar ve kimi görüyoruz? M'gann. Megan diyeceğim artık kendisine. Olaylar karışıyor, Supergirl geliyor ve herkes dağılıyor. DEO'ya dönüyoruz. Supergirl biraz dayak yemiş ancak Alex ile beraber Hank'e kimi gördüklerini anlatıyorlar. Bu sırada dövüşleri düzenleyen kadının kimliğini öğrenen Supergirl de kendisine uyarı manasında bir yol kesme gösterisi sunuyor ancak dövüşenler insan olmadığı için yasal olarak her şey legal. Kim ne diyebilir ki?

Hank ve Megan bu dövüşler konusunda biraz atışıyorlar. Megan'ın gezegeninde tanık olduğu şeylerden birkaç replik duyuyoruz. Beyaz ve Yeşil Marslılar arasındaki savaşı biz çoktan biliyorduk zaten. Ancak Megan zaten yapıyor olduğunu yapmaya devam etmekte ısrarcı. Hank bir kere daha yanına geldiği zamansa Megan onu ele veriyor ve Roulette onu yakalamış bulunuyor. Anlıyoruz ki kendisi hayatta kalmış son iki Marslı'yı bire indirme peşinde. Ancak Hank ve Megan bu konuda istekli değiller. Yardıma gelen Supergirl, Alex ve Maggie sayesinde de kurtuluyorlar. Roulette kısa bir tutuklanma dönemi yaşıyor. Ve bölümün sonunda Megan'ın aslında bir Beyaz Marslı olduğunu öğreniyoruz.

Değerlendirme

Şimdi... Ben bu değerlendirmeye karakter sayısı ile başlamak istiyorum. Dizinin daha dört bölümünü izledik. Ve bu dört bölümde müthiş bir karakter artışı gördüm ben. Yeni karakterler geldikçe geliyor ve üstelik kötü veya iyi ayrımı yapılmıyor. Her bölümde yeni bir kötü görüyoruz. Her bölümde yeni bir sürpriz karakter. Tamam, bu biraz abartı olabilir. Ancak bu dizi böyle nereye gidiyor? Ben bu soruyu sormakta biraz aceleci mi davranıyorum?

İlk bölümü incelerken konunun Kara'nın insani yaşamı üzerinde yoğunlaşacağını söylemiştim size. Bu konuda biraz haksız çıktım. Aslında bu bölüm sağolsun, sezon teorilerimin yarısı çöktü. Dizi birden fazla konuyu hep beraber getirmeye çalışıyor sanırım. Elimizde bir adet kanun var, Cadmus Projesi var, yeni uzaylılarımız var. Ben artık düşünüyorum ki, sezonun tüm arka planı imzalanmış olan kanunla başlayıp Cadmus'a kadar bağlanacak. Bu bölüm gösterdi ki, uzaylı ve dünyalı arasındaki ilişkiyi göreceğiz. Bu aslında çok güzel bir konu dizi için. Ancak her şeyi o kadar parça parça gösteriyorlar ki bize, ben bu parçaların sezon sonuna doğru bağlanamayacağından korkuyorum.


Mon-El iyi gidiyor. Onu bir kahraman olarak diziye ekleyecekleri belli. Bir önceki bölüm incelemesinde hakkında söylediğim teori de bu bölümün başında çöktü zaten. Olsun, yine de ben memnunum. Gelişimi ve uyum sağlama üzerine güzel bir gidişatı var ancak sanki biraz çok kayıtsız(?). Uyandıktan sonra kendisine bazı bilgiler vermişler sanırım ben gördüğümü hatırlamıyorum ama Kara kuzeniyle ilgili konuştuğunda kendisinin dümdüz duruşu benim canımı sıktı. "NE? Bir Kriptonlu daha mı var?" diye bir yükseliş beklemiştim oysa. Ve dahası kardeş gezegeninden bir kardeş gelmiş ve uyanmış ayaklanmış. Neredesin Superman? Uyandığı haber verilmedi mi yoksa sana? Bunlar senaryo hatası olamaz değil mi?

Elimizde bir adet çift var sanırım. Alex'in, Maggie'ye düştüğünü görmeyen kalmamıştır, değil mi? Karakterlerin aşk hayatları diziye baharat olsun diye mi oluşturuluyor diye düşünmemi sağladı bu. Sanırım aynısı Kara ve Mon-El'e de olacak. Çizgi romanlarda azıcık ucundan böyle bir şey olmuş olabilir çünkü. Bir de Hank ve Megan var görünürde. Ha Megan demişken... Bir önceki bölüm incelemesinde kendisi ile ilgili ne yapılacak diye beklediğimden çizgi romanlarda nasıl biri olduğunu anlatmamıştım sizlere. Evet, kendisi Beyaz Marslı. Yeşil haliyle ilgili durumları belli ki dizi zaten bize anlatacak bu yüzden ben kendisinin başka bir farklılığına değinmek istiyorum. Çizgi romanlarda M'gann aslında genç bir Marslı ve Teen Titans ile de alakalı bir karakter. Ama burada, dizide yaşını biraz büyütmüşler ve neden diye düşünmenin pek gereği yok sanırım.


Son olarak Lena Luthor'dan bahsetmek istiyorum. Bu kadın dizide tam olarak ne yapacak hâlâ emin değilim ancak planladığı bir şeyler var gibi hissediyorum. Kara ile kurduğu samimiyet beni oldukça işkillendiriyor. Dizinin beni yanıltacağı bir teori daha atmak istiyorum ortaya. Bence Lena, Kara'nın Supergirl olduğunu biliyor. Siz ne dersiniz?


Görüş


Merhaba, bu karakterler bolluğu nedir böyle? Ne yapmaya çalıştığınıza dair tam olarak bir fikrim yok ama lütfen beni yanıltın. Bu yüzden artık ana konuyu ortaya küt diye koymanızın hiçbir mahsuru yok. Bu arada, Superman nasıl?
6.0
İDARE EDER

Bir sonraki bölüm incelemesinde görüşmek üzere arkadaşlar. Siz kahvelerinizin son yudumlarını alırken ben de buraya her zaman yapacağım gibi dizide yer alan göndermeleri, değişik bilgileri kısaca bırakayım.
  • Roulette karakteri ilk defa ekranlarda değil. Eğer siz de benim gibi izlemişseniz, kendisini Smallville dizisinde de görmüştük.

  • Bu bölümle beraber, Winn ve Supergirl serinin her bölümünde gözüken karakterler ünvanını paylaşıyorlar.
  • Maggie Sawyer dizide gösterilen ilk LGBT karakter. Ayrıca kendisi çizgi romanlardan gelen bir karaktermiş. Metropolis ve Gotham'da çalıştığı sır değil.

  • Bu bölüm gördüğümüz Draaga, daha önce çizgi romanlarda da Superman ile karşılaşmıştı. Kazanandan bahsetmeme gerek yok.

Yorum Gönder

[disqus]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget